پاسخ کمیسیون امنیت ملی به بیانیه ضدایرانی تروئیکای اروپایی-راهبرد معاصر
برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه

پاسخ کمیسیون امنیت ملی به بیانیه ضدایرانی تروئیکای اروپایی

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به بیانیه ضد ایرانی تروئیکای اروپا با تکیه بر ادعا‌های واهی پاسخ داد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۲ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 15
کد خبر: ۲۵۷۳۷۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ متن بیانیه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به شرح زیر است:

«کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت ترویج صلح و دوستی در سراسر جهان و با ابزار تاسف از اعمال معیار‌های دوگانه و برخورد‌های گزینشی برخی کشور‌های غربی اعلام می‌دارد آنچه به عنوان فاجعه انسانی و نقض آشکار حقوق بشر و جنایات جنگی و حتی قتل برخی از کارکنان وابسته به سازمان‌های بین‌المللی در غزه از سوی رژیم جنایتکار صهیونیستی انجام می‌شد حاصل حمایت‌های بی دریغ تسلیحاتی، مالی، اطلاعاتی، رسانه‌ای و.. آمریکا و اروپاست.

این کمیسیون تاکید می‌نماید که مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص نبرد‌های جاری در اوکراین هیچگونه تغییری نیافته و معتقد است تحرکات و اقدامات کشور‌های عضو ناتو باعث اصلی وجود چنین جنین بحرانی شده است.

اینک در شرایطی که حتی متحدین اروپا نیز اتهام زنی‌های اخیر به ایران در خصوص صدور تسلیحات به روسیه را رد کرده‌اند، باعث تاسف است سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان بر اساس ادعایی واهی ایران را به تشدید تحریم‌ها تهدید کرده و به جای پاسخگویی به بشریت و افکار عمومی جهان بابت مشارکت در چنین فجایع انسانی به فرافکنی روی آورده‌اند.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی معتقد است این سه کشور اروپایی و سایر کشور‌های غربی هم باید به روند بیداری جهانی علیه جنایتکاران جنگی بپیوندند و از اخلال در این جنبش جهانی بپرهیزند.»

وزارت خارجه آلمان به نمایندگی از تروئیکای اروپایی (آلمان، فرانسه و انگلیس)، در بیانیه‌ای ایران را به ارسال موشک بالستیک به روسیه متهم کردند.

سه کشور اروپایی، با طرح ادعای بی‌اساس «ارسال موشک‌های بالستیک» از سوی ایران به روسیه و استفاده از این موشک‌ها در جنگ اوکراین، مدعی شدند: «دولت‌های فرانسه، آلمان و انگلیس به شدت صادرات ایران و خرید موشک‌های بالستیک ایران توسط روسیه را محکوم می‌کنند. این اقدام، تشدید هرچه بیشتر در راستای حمایت نظامی ایران از جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین است و موشک‌های ایران به خاک اروپا می‌رسند و رنج مردم اوکراین را افزایش می‌دهند. این اقدام از سوی ایران و روسیه تهدیدی مستقیم برای امنیت اروپاست.»

امروز نیز علیرضا سلیمی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز به ایسنا گفت که مجلس شورای اسلامی به صراحت اعلام می‌کند که جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه تسلیحات بالستیک به هیچ کشوری نداده و نخواهد داد. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار